پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2321
-
الف
+

رحمانیان با «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی»  در جشنواره فجر

محمد رحمانیان با «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما، این روزها با نمایش «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

رحمانیان درباره حضور در این دوره از جشنواره و شرایط جشنواره تئاتر فجر گفت: من امسال زیاد از چند و چون جشنواره تئاتر فجر خبر ندارم و نمایشم هم در بخش به علاوه فجر به صحنه می رود، اما می دانم که آقای اسدی امتحانش را به عنوان دبیر جشنواره پس داده و فرد معتدلی هم هست. به همین دلیل معتقدم که وی انتخاب خوبی برای دبیری جشنواره است.

وی افزود: اما از چند و چون کارها چه ایرانی و چه خارجی خبری ندارم چون همزمان هم درگیر این نمایش و هم درگیر اکران فیلم «سینما-نیمکت» بودم و همچنین در کنارش مشغول نگارش چند نمایشنامه نیز هستم. به هر حال امیدوارم و خوشحالم که جشنواره تئاتر فجر یک سال دیگر برپا شده و شنیده ام که آثار خارجی خوبی هم به جشنواره دعوت شده است. امیدوارم در پایان جشنواره بتوانیم مفصل در مورد کم و کیف و ویژگی های آن صحبت کنیم.

این کارگردان تئاتر و سینما درباره اینکه آیا جشنواره تئاتر امسال در انتخاب آثار رویکرد محافظه کارانه داشته است، گفت: فکر نمی کنم در جشنواره تئاتر شاهد چنین ملاحظاتی باشیم، چون معتقدم اساسا تئاتر نسبتی با محافظه کاری ندارد، چون حتی اگر بی دردترین نمایش را هم بخواهیم اجرا کنیم، می توان مساله های بی شماری در آن پیدا کرد.

گفتنی است نمایش «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان از اول، دوم و سوم بهمن ماه در بخش به علاوه فجر جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۹ در تئاتر آفتاب به صحنه می رود.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر